Tio poang till mig

Idag har varit en lugn dag, eftersom att jag har blivit lite forkyld. Det ar inte sa allvarligt, men tillrackligt for att gora mig seg. Jag har mest slappat har pa vandrarhemmet, vilket faktiskt ar ganska trevligt med ratt sallskap. Har finns en TV- eller filmhorna och i receptionen kan man valja mellan ett trettiotal filmer, givetvis med spanska subtitles, men for att se det fran den ljusa sidan lar man sig lite spanska pa kopet. Och hellre engelsk tal med spansk text an dubbat. Fy bubblan. Pa bussen till Pisco sag jag Pearl Harbour dubbad till spanska... Behover jag saga mer?

Hur som helst, efter nagra avsnitt Vanner och Ally McBeal skulle Jaime, Fergal och hans tjej fran Lima (kan aldrig komma ihag hennes namn, suck!) ut och ata. De fragade om jag ville folja med eftersom jag var hungrig hangde jag pa...trodde jag! Det visade sig att jag hade last in mina nycklar i mitt skap. Jag hade alltsa lagt nycklarna i min vaska, lagt in vaskan med mina vardesaker i skapet och last. Smart Ellie! Sa efter nagra misslyckade forsok att lirka upp mitt tiokronorslas fran Tiger (hela rummet var engagerat, alla skulle testa) gick jag skrattande ner till receptionen for att be dem klippa upp laset. Darefter begav jag mig ut pa stan for att kopa un candado. Tio minuter senare och sju soles fattigare var mina vardesaker aterigen i sakerhet.

Dagens andra nyhet ar att jag har insett att mina muskler i princip har forsvunnit och jag kanner valdigt starkt att det ar dags att gora nagonting at det innan det ar for sent. Gjorde lite situps och pushups pa rummet, men dels kanns det langt ifran tillrackligt och dessutom lite smatt konstigt att gora nar dar ar andra personer i rummet. Nagon som har nagot tips? :)

2 kommentarer:

  1. Hitta några låånga trappor som du kan springa upp och ner för. Eller vad sägs om att skaffa ett hopprep och träna kondition med. Köp ett långhopprep vetja så kan fler va med och träna :) .Idag skiner solen igen :). Ha det så bra! Kram Dagmar

    SvaraRadera
  2. Dansa! Typ salsa (finns det där?) eller nåt annat lokalt!
    Puss /V

    SvaraRadera