Bilder pa begaran

Cusco ar en turisternas stad. Aret runt vallfardar turister hit for att spendera nagra dagar fore och efter inkaleden och Machu Picchu. Jag ar glad att jag ar har nu i september och inte under sommaren, for da ska har tydligen vara proppfullt. Jag tycker det ar alldeles lagom som det ar nu. Men med turism kommer ocksa annat och givetvis forsoker lokalbefolkningen utnyttja turismen sa gott det gar. Vissa forsoker lura en pa pengar, men det kanske mest patagliga jamfort med andra stallen har i Sydamerika ar hur folk kommer fram till en och ber en kopa saker eller ata pa deras restaurang. En vanlig runda pa stan kan innebara tio till femton personer som fragar om man vill ha massage (givetvis far man betala lite for det ocksa). No gracias, no gracias, no gracias... Suck.


Har kommer lite bilder pa begaran. Har minst sagt problem med att ladda upp bilder, men jag har atminstne forsokt idag. Borja nerifran och sluta langst upp...


En av de spanska tjejerna poserar vid ytterligre ett gigantiskt trad. Tyvarr var det ganska morkt och bilden blev suddig, men you get the point.




En gigantisk fjaril bestamde sig for att sitta en stund pa mitt ben. Han var sa valkommen sa.




Okej, ibland vill datorn vanda pa bilderna, ibland inte. Ni far leva med att skruva lite pa huvudet tills jag kommer pa nagot battre :P Har ar iallafall ett trad. Och ser ni de dar sakerna som hanger fran tradet? Det ar fagelbon! Hela tiden flog dar svart faglar med brandgula stjartar fram och tillbaka till bona for att mata sina ungar.


Traden i djungeln kan bli extremt gamla och extremt hoga, som tradet pa bilden. Tyvarr har jag ingen bra kamera och ar inge vidare pa att fota heller sa det ser mest ut som ett vanligt trad. Men hogt var det iallafall.


Har at vi lunch och hangde en del mellan aktiviteterna.



Vi vantar pa att varan bat ska "bli fardig". Femton peruanska man springer runt och bytar plats pa batarna och har sig i over en halvtimma. Sen fick vi aka.

2 kommentarer:

  1. Grymt syrran! Låter ändå som ett äventyr, även om det inte var det häftigaste du gjort. Det lät dock mardrömslikt att bli sådär magsjuk, inte roligt alls. Tack för bilderna! Synd att du inte hade fångat nån cool fågel dock. På bild alltså.. =)

    Stora kramar!! /V

    SvaraRadera
  2. Jag vet.. men faglar (och fjarilar) ar sa svara att fanga pa bild. Antingen flyger de, eller sa sitter de gomda i nagot trad. Har en del bilder, men de ar inte sa bra nagon av dem tyvarr. Ska forsoka ta fler nasta gang jag har chansen. I Mindo dimskog ska tydligen finnas gott om kolibrier. Kommer jag dit tanker jag bannemej fa en bra bild pa en kolibri. :D

    SvaraRadera