Jag ar hojdsjuk

Skriver idag igen eftersom att de har datorer har pa vandrarhemmet. Jatteskont att slippa ta sig till ett internetcafe och betala varje gang man vill kolla facebook eller sant.

Idag verkar bli en lugn dag. Jag har haft konstant huvudvark sedan jag kom till La Paz igar (jag har tagit huvudvarkstabletter men de hjalper inte, eftersom att det beror pa hojden) och jag har fatt ta extra andetag hela tiden, som jag skrev igar. Mot kvallen borjade jag ocksa ma illa, sa jag la mig och forsokte sova i nagra timmar, vilket var mindre lyckat eftersom att det var helt fel tid for mig att sova och folk satt i rummet och pratade hogljutt. Sa efter nagra timmar tankte jag ge mig pa ett forsok att vara lite social, sa jag gick till baren. Kvallens program var Quiz night och for de som ville kunde man ocksa ga ut senare pa natten. Jag kopte en toast och drack lite coca-te, med forhoppningen att det skulle mildra min hojdsjuka. Uppenbarligen gjorde det inte det, for nagra timmar senare svimmade jag. For forsta gangen i mitt liv. Det var jattelaskigt och de fick bara ut mig till tv-rummet och lagga mig i en soffa. De var sa snalla allihop och gav mig saker att dricka och satt dar med mig ett tag. I samma rum satt en kille och en tjej och tittade pa seinfield, sa jag satt kvar en timma eller natt och tittade. Sen gick jag och la mig.

Nu har jag precis atit frukost, mackor med sylt och coca-te. Funderar pa att ga till den dar marknaden idag, eftersom att jag inte tog mig dit igar. Det var ganska kul, for jag var helt saker pa att jag skulle hitta dit eftersom att jag varit dar forut. Vad jag inte tankte pa var att vi sist hade haft valdigt valdigt svart att hitta dit. Sa jag gick runt i sakert en timma utan att hitta nagon marknad overhuvudtaget. Trevligt att se lite av stan iallafall.
Imorgon tar jag bussen till Sucre. Det ska bli skont, eftersom min hojdsjuka troligtvis forsvinner da. Ar lite synd att inte orka gora sa mycket, men har finns iallafall gott om trevliga manniskor att hanga med. Och trevliga manniskor ar alltid bra. :)

So long! /E

1 kommentar:

  1. Oj, läskigt att du svimmade .. Det har jag aldrig gjort.

    SvaraRadera