Juicenarkoman nasta!


Talade jag om hur fantastiskt god juice man kan fa i Sydamerika? Jag fruktar att jag kommer bli juicenarkoman eller nagot i den stilen. De ar farligt goda, och vet man vart man ska ga ar de riktigt billiga med. Idag har jag hittills haft en ananasjuice och en bananjuice. Om man vill kan man blanda frukter ocksa, men jag var lite fegis idag - man vet ju aldrig hur tva olika frukter smakar tillsammans.


Frukosten, som vanligt bestaende av vitt brod med nagon slags sliskig syltmarmelad och te, aniste for att vara specifik, ats som vanligt i baren dar teven stod igang och visade vanner och the big bang theory (tror det heter nagot annat pa svenska, men jag kan inte riktigt minnas). Kunde inte lata bli att skratta nar jag hallde upp mitt te - Lee och jag hade haft en rolig stund i djungeln nar vi upptackte att market pa anisteet hette Hornimans. Hornimans anis. Lite lag humor dar kanske, men jag antar att vi var ganska trotta efter alla upptag darute.




Efter ett minst sagt livligt besok pa resebyran idag traskade jag och Leopoldine ivag i hopp om att hitta en sushibar. Lea hade talat om for oss att det skulle finnas en och visat oss pa kartan och allt. Vi gick och gick, men ingen sushi. Sa till slut hamnade vi pa Jacks cafe, troligtvis ett av Cuscos mest populara cafen, och jag bestallde en macka med tomat, ost och pesto. Sa hungrig jag var! Och lycklig over att kunna ata igen. Tyvarr blev jag matt efter bara en tredjedel, men pa nagot vis lyckades jag ata upp alltihop anda. Nu mar jag ganska illa. :/




Planen for resten av dagen ar att boka en resa till Pisco (Paracas), spela lite biljard och ikvall ga ut och dansa salsa. Troligtvis lamnar jag Cusco imorgon nagon gang pa eftermiddagen och 14-18 timmar senare borde jag befinna mig i Pisco, forhoppningsvis ikladd bikini vid vandrarhemmets pool. Harliga tider :)

3 kommentarer:

  1. Till kusten? Där borde det finnas sushibarer i överflöd. :) Ha en bra resa! Kram Dagmar

    SvaraRadera
  2. Hej :) Jag har läst igenom allt från Sydamerika nu! Du verkar ju ha det jättehärligt. Känns lite overkligt att du är borta i Sydamerika just nu..
    Hoppas du hittar någonstans där du kan ta dansklasser :)
    kram, ta hand om dig<3

    SvaraRadera
  3. Mamma: Jag hoppas pa det ocksa. Ar saaa sugen pa sushi!
    Marlene: Vad kul att hora att du laser! Jag laser din blogg med, med jamna mellanrum. Hoppas ocksa att pa att kunna ta lite dansklasser. :)

    SvaraRadera