Sleep this time tonight

Klockan är 01.06. Jag har legat i min säng i mer än en timma och försökt somna, men det går bara inte. Min hjärna är piggare än någonsin. Den vill tydligen inte alls att jag ska sova. Tankar snurrar runt i huvudet, jag vrider och vänder på mig. Till slut lägger jag mig på rygg och tittar rakt upp i taket. Känner jag någon trötthet överhuvudtaget? Nej. Jag är klarvaken.

Då slår mig tanken - det kanske är en malariatablettseffekt! Jag trodde, tills häromdagen, att de fruktade Lariamtabletterna inte hade gett någon verkan på mig, eftersom att mer än en vecka passerat. Men tydligen kunde bieffekterna komma lite senare. Och sömnproblem var en vanlig bieffekt. Oh no!

[...]

Oh dear! Jag har precis läst en lång tråd om Lariam och dess biverkningar på backpacking.nu. (smart Elli, smart!) Kan säga att jag inte direkt känner mig bättre till mods. Åtskilliga människor berättar om depressioner, håravfall, mardrömmar osv osv - allt på grund av Lariamtabletterna. Och, viktigast av allt, eller värst borde jag kanske säga, är att de värsta biverkningarna inte kickar in förrän efter andra tabletten (vilken jag inte tagit, men borde tagit i början av veckan).
Blir det värre än såhär tänker jag inte ta Lariam. Jag menar, tänk om jag får värre biverkningar senare och typ blir deprimerad under resan. Hemska tanke!

Ska bli intressant att se när jag somnar i natt. Eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar