Saker blir inte alltid som man tänkt sig



Ikväll försökte jag vara lite spontan och ringa folk och fråga om de ville ses sådär bara på en gång liksom. Men det var ingen annan som var lika spontan, så jag stannade hemma och höll Sigge sällskap istället. Kul att någon blev lycklig iallafall. Jag satt i soffan med datorn i knäet och TVn på, och Sigge låg tätt bredvid och snarkade. Söta, söta hund!

Idag har varit en sådan där vara-hemma-och-ta-det-lugnt-dag. Bortsett från en timmas träning i Lund mitt på dagen har jag bara segat. Jag har sovit länge. Ätit en långsam frukost. Gått en lång, lång promenad med Sigge. Legat i trädgården och läst. Spelat lite piano. Sett lite på TV. Gjort sånt där man bara gör när man har alldeles för mycket tid över. När mamma kom hem åkte vi och handlade till kräftskivan på fredag och sen stekte jag pannkakor till kvällsmat.

Imorgon ska jag bli bjuden på lunch av en trevlig herre. Sen ska jag träffa min kära hemgrupp en sista gång innan jag åker. Det blir nog en bra dag.

2 kommentarer:

  1. Är Sigge en Cavaljer king charles spaniel? jag håller på och planerar något år framåt då jag vill köpa hund, och är jättemycket inne på cavaljer king charles spaniel (A)

    SvaraRadera
  2. Åh, gör du? Vad roligt att höra! :) Jepp, Sigge är en Cavalier king charles spaniel. Kommer det vara din alldeles egna hund? Betalar du den själv? :)

    SvaraRadera