I'm not afraid of tomorrow

Imorgon åker jag till Sydamerika. Jag kan knappt tro mina egna ord. Vadå? Åka till Sydamerika? Det är som att min hjärna är ur funktion. För jag kan verkligen inte förstå det. Jag kan inte förstå det någonstans. Att imorgon åker jag till Sydamerika och är borta fram till jul. Imorgon lämnar jag trygga, lugna, fridfulla Sverige och reser till andra sidan jordklotet där det inte alls är så tryggt och lugnt och fridfullt. Imorgon är sista gången på länge som jag får krama om min mamma. Och sista gången jag får klappa Sigge och se hans ledsna ögon när jag går. Snyft. Det känns vemodigt. Jag känner mig ledsen över att lämna allt jag har här i Sverige. Jag har så mycket fint som jag vet att jag kommer sakna.

Men...
imorgon börjar också ett äventyr. Resan jag drömt om. Imorgon åker jag till Sydamerika, och där kommer jag få uppleva fantastiska saker. Jag kommer träffa spännande människor och få många nya vänner. Jag kommer att få se häftiga platser och vacker natur. Jag kommer att lära mig ett nytt språk och kunna kommunicera med människor från en helt annan kultur. Jag kommer göra saker jag inte trodde att jag vågade. Och jag kommer leva sådär som man bara gör när man är ute och backpackar.

Men...
bara för det behöver jag inte vara sjukt nervös. Hilfe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar