Samma plats, fast annorlunda

Sitter har pa ett internetcafé i Sucre. Jag akte fran La Paz klockan sju igarkvall och jag var framme vid hotellet vid typ atta. Som tur var akte jag med ett battre busskompani an sist, sa jag fick en san dar "sang-buss", aven kallad cama, och jag sov storre delen av resan. Man fick en filt, fast det rackte inte riktigt och som tur var hade jag med mig min sovsack.

Egentligen skulle jag bo i ett nagot mindre singelrum har i Sucre, men det visade sig att de hade bada deras singelrum lediga och jag fick valja. Det andra singelrummet, det som jag egentligen inte skulle ha, var samma rum som jag bodde i sist. Sa delvis pa grund av det och lite for att det ligger langre ifran gatan och allt ljud, valde jag det storre rummet. Maste saga att det kanns lite konstigt att vara tillbaka pa exakt samma stalle och bo i exakt samma rum. Var lite likadant i La Paz, fast dar bodde jag pa ett annat vandrarhem, men anda. Samma plats, fast nya manniskor.

Efter att ha checkat in och duschat fick jag en liten genomgang av Sucres spanskaskolor av den trevliga personalen pa vandrarhemmet. Jag fragade ocksa om det fanns nagot stalle man kan ta dansklasser pa, och jag ska undersoka saken lite narmare idag. Darefter gick jag till den spanskaskolan jag tyckte verkade bast och i eftermiddag klockan halv fem har jag mina tva forsta lektioner. Darefter kommer jag ta tre lektioner varje dag och jag hoppas det blir lagom.

Jag har ocksa lyckats pricka in exakt ratt tidpunkt att vara i Sucre, vilket kom som en trevlig overraskning. I helgen ska de namligen ha en stor fiesta och har kommer vara dans och musik hela helgen lang. Tyvarr har det dragit in en kall vind fran antarktis och har ar svinkallt for tillfallet, men det skulle enligt personalen pa vandrarhemmet ga over pa tre dagar. Det var tydligen sant som hande ibland.
Jag har aven konstaterat (vilket jag gjorde for tre dagar sen egentligen) att min mobil fungerar har! 3 har tydligen nagon motsvarande operator har i Bolivia och jag har teckning pa nagot konstigt sydamerikanskt namn.

Tyvarr kan jag inte lagga upp nagra bilder har, for det fungerar inte av nagon anledning... Men jag ska se om det gar pa fejjan sa kolla dar vetja!

2 kommentarer:

  1. Heja Ellinor. Bera gjort att du tog tag i spanskan direkt Här oi skåne är det sommar, Cherie har badat idag!

    Kram Robert

    SvaraRadera
  2. Ska göra ytterligare ett försök till kommentar, det har inte velat fungera hittills.. Så gött att höra från dig lillan! Följer allt med blandade känslor - förskräckelse (svimmningen), förståelse (att du måste lämna folk) och självklart ren lycka när jag hör om spanskakurser, juicebarer och fiesta! Njut för oss stackars (?) trångsynta (det ända vi ser är kurslitteratur) Malmöbor också!
    Puss V

    SvaraRadera