R.I.P mina gröna militärbyxor

På kustvandringen i lördags bestämde vi oss för att jogga en liten bit. Vi hade tänkt att vi skulle göra det i förväg och var iklädda löparskor, men jag kan ärligt talat säga att om det inte varit för att vi var under lite tidspress så hade vi nog skippat. Iallafall, jag som kände mig lite piggare än Jaime tog ryggsäcken och höll om axelremmarna så att den inte skulle skumpa för mycket när jag joggade fram. En bit senare låg där en lömsk sten på marken och helt plötsligt låg jag bredvid den lömska stenen på marken med ett blödande knä och söndriga byxor.  


















Mina gröna militärbyxor hade fått ett stort hål i knäet och jag insåg snabbt att de inte skulle gå att rädda. Åh, de som jag köpte precis innan min första resa till Sydamerika som har varit med på så mycket äventyr! Det var nästan lite sorgligt.

Som ett sista farväl tänkte jag därför lägga upp lite bilder på olika äventyr som jag och byxorna delat tillsammans. Rest in peace.

















På vandring i Australiens urskogar. [Royal National Park, Australien]




















På äventyr på irländska slott. [Trim Castle, Irland]



















På vackra utsiktplatser i Sydamerikanska städer. [Salta, Argentina]





























Vid storslagna vattenfall. [Iguazu falls, Brasilien/Argentina]





























På långvandringar längsmed den Nya Zeeländska kusten. [Abel Tasman National Park, Nya Zeeland]

1 kommentar:

  1. Mäh! De är ju lätta att laga! Skicka över dem så fixar jag biffen på nolltid. Eller ja, plus en månads posttid dårå. /C

    SvaraRadera