Lördagslista

Hittade den här listan hos söta Marlene och i brist på annat att blogga snodde jag den. Hon har för övrigt en jättefin blogg, så kolla in den! acupofh.blogspot.com 

Min bästa vän är
just nu trött efter dagens äventyr och sover sött bredvid mig i sängen.


När jag borstar tänderna
på morgonen kollar jag alltid mailen och ser om någon har uppdaterat något spännande på facebook.

När jag lagar mat
föredrar jag att göra det själv, eftersom att jag tycker om att ha saker och ting på mitt vis i köket.


Jag är rädd för
att ångra mig över vad jag gjort (eller inte gjort) med livet när jag är femtio.

Den värsta känslan är
när allt känns hopplöst och meningslöst.

Den bästa känslan är
total lycka när livet känns perfekt.


Jag är bäst på
att våga saker och prata med främlingar.

Jag är sämst på
att komma ihåg filmer. Har flertalet gånger börjat se på filmer jag "inte sett" bara för att efter femton minuter inse att jag visst har sett dem.

Jag tycker om
att sommaren har kommit till Australien.


Jag lyssnar på
Coldplays nya album Mylo Xyloto och den där förbannade skivan de spelar om och om igen på jobbet.

Kärlek är
otroligt vackert men otroligt komplicerat.


I somras
lämnade jag den Australienska vintern och åkte till ett ungefär lika "kallt" Europa för att hälsa på min och min pojkväns familjer.


Sist jag grät
var jag helt utmattad och ledsen över att jag sovit bort hela min kväll.

När jag vill tänka
går jag en promenad för mig själv eller lägger mig på sängen med musik i högtalarna.

När jag bakar
nuförtiden blir det alltid samma bröd, eftersom att det bara finns två mjölsorter i Australien. Ett vanligt vitt och ett grovt.


Just nu tänker jag
att jag alltid, oavsett hur mulet det är på morgonen, ska ta med mig solkräm när jag åker iväg på dagsutflykter. Har bränt axlarna för andra helgen i rad. *suckar*

Idag har jag
vandrat från Spit bridge till Manly, sett stora ödlor sola på klippor, ätit mexikansk mat och sovit på Jaimes axel på färjan hem.


Ikväll ska jag
hänga i soffan med våra flatmates, göra smoothies och bara slappa.

Imorgon kommer jag
njuta av en lat söndag och inte tänka på morgondagen.

Min mobiltelefon är
en sony ericsson som jag köpte i Sverige i somras då jag stört mig så mycket på att inte ha svensk ordlista på telefonen.

När jag vaknar på morgonen 
tänker jag i fem fall av sju "not already!"

Om jag var en stad skulle jag vara
en mångfacetterad, livlig storstad med mycket att upptäcka.


1 kommentar:

  1. Det där med filmer nog är ett släktdrag.. Jag är precis likadan. "Har du sett *XXXXX*? "Nä, men jag tror någon sagt att den är bra". Och ungefär 20 minuter in i filmen.. "Hm. Jag har nog sett den här". Happens quite often... /Cherryberry

    SvaraRadera