Julpynt?

Alltså kan ni förstå att det snart är jul? För det kan nämligen inte jag. Det har börjat ploppa upp en massa julpynt på vägen till och från jobbet och jag blir lika förvånad varenda gång jag ser en julgran i ett skyltfönster. Utomhus idag är det trettioåtta grader och blinkande julgranslampor känns liksom lite...fel. Jul i allmänhet känns faktiskt lite fel då. Felplacerat. Jag menar hemma där det är mörkt och kallt finns det ju iallafall en poäng med att pynta upp julbelysning i granar, men här? I don't think so.

I och med detta har jag börjat inse att det nog inte kommer bli så mycket jul för min del. För även om jag så skulle pynta hela lägenheten i julgranskulor och spela julskivor på repeat hela dagarna och inte äta annat än knäck så skulle det fortfarande vara trettionånting grader ute och ungefär så långt ifrån juligt som man kan komma. Men det känns faktiskt helt okej. För jag har ju trots allt hela, långa, soliga Australiensiska sommaren framför mig. En sommar som jag ska fylla med grillningar och picknickar och jordgubbar och utomhuskonserter och vandringar och häng i parken och sträckläsning och bad på öde stränder och glass. Ååh vad det ska bli bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar