Kings of Leon och belöningshelg

Hej alla bloggisar!
Hoppas ni haft en skön helg. Min bara svischade förbi och liksom många gånger förr satt jag där på söndagkvällen och undrade hur det kunde vara söndagkväll allaredan. Helgen är alltid för kort.

Idag är det tisdag och Melbourne Cup i Australien. För er därhemma kan jag tala om att Melbourne Cup är Australiens mest populära hästkapplöpning och att den av någon anledning alltid infaller första tisdagen i november. Jag kan verkligen inte ett dugg om hästkapplöpning, men jag har iallafall förstått att det här är en stor grej. Hela staden står stilla just nu. Läste förresten precis på Wikipedia att hästägaren får 85% av priset, tränaren 10% och jockeyn 5%. Intressant.

Till nästa helg har vi en hel del roligt planerat. På fredagkväll ska vi iväg och se Kings of Leon och på lördagen drar vi ut till Manly för att mountainbike:a. Har faktiskt aldrig varit på en "riktig" konsert, så jag tycker det ska bli spännande. Fick biljetterna av Jaime i julklapp och egentligen skulle de spelat i mars på min mammas födelsedag, men det blev uppskjutet och nu spelar de i november på mina föräldrars bröllopsdag istället. Utöver detta har vi belöningshelg för att vi inte ätit godis och andra onyttigheter i oktober, så det blir nog garanterat Ben & Jerry's och pizza till kvällsmat. Det blir nog en bra helg. Men först ska vi ha en bra vecka, eller hur?

1 kommentar:

  1. men åh, sjukt att det var ett år sedan jag var i australien! Kommer ihåg när allt stannade pga melbourne cup ju..

    SvaraRadera