IKEA

Åh, lördagar är nog ändå de bästa. Jaime och jag har infört en förträfflig tradition att äta brunch varje lördag och jag tycker det är det absolut bästa sättet att starta helgen på. Särskilt när jag oftast är sådär seg efter fredagnattens arbete. Fram tills igår har vi gått till olika cafeer varje gång, men efter att ha promenerat alldeles för långt förra helgen beslöt vi oss för att gå tillbaka till ett cafe vi vart på förut.


Jaime beställde en large flat white och fick den här tokiga koppkonstellationen. Kaffemugg på kaffefat liksom. Jag drack blåbärsmilkshake och åt en jättegod vegetarisk omelett.

Sen drog vi till IKEA. Som jag har längtat! Och mest av allt har jag längtat för att kunna gå till deras affär IKEA FOOD och handla svensk mat och svenskt godis. Att vårt rum har sett ut som kom och hjälp mig och att vi varit depserata efter lite lagringsutrymme sen vi flyttade in var bara ytterligare ett skäl att åka.



Efter att ha handlat allt vi skulle till rummet och fixat med hemleverans tog vi oss en titt i IKEA FOOD. Roligt nog var det mesta en massa kakor och godis, men vi fick med oss både lingonsylt, tunnbröd och köttbullar hem. Jag köpte faktiskt lite godis också trots att jag inte kan äta det förrän i maj. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, inte sant?


Till sist begav vi oss till restaurangen och åt. Det var nästan precis som en skolmatsal, med brickor att ställa allt på och mattanter (och gubbar) som serverade en. Jaime beställde köttbullar med potatismos och fick hur många köttbullar som helst.

Mätta och nöjda promenerade vi till tågstationen och åkte hem. Idag fick vi möblerna levererade och nu har vi äntligen lite fint i vårt rum. Jag ska försöka ta lite bilder så ni kan se. Tills dess bjuder jag på den här:

1 kommentar:

  1. Mmmm...alltså, vad är en middag på IKEA mot en middag på Agatons i Ramundberget...alltså...björnkött,renkött...you name it. Som du kanske märker försöker jag göra dig lite "avis". Kram på dig /L

    SvaraRadera