Glada nyheter

Hallå mina bloggisar!
Idag kommer jag med glada nyheter. Jag har nämligen bokat en flygbiljett hem i sommar! Jaime bestämde sig för att åka hem till hans mormors 80-årsfest aka. släktingträff och jag lämnades inte med mycket val. Liksom, skulle jag stanna kvar i Australien medan han åkte hem till somriga Europa för att ha roligt? Tror inte det! Så nu är jag några tusenlappar fattigare, men desto gladare och lite smått uppspelt över att äntligen få en dos av svensk sommar. Its been a while, om man säger så.

Gårdagen bjöd för övrigt på andra trevliga saker, såsom ett behövligt husmöte med Mike & Lyndsay samt ett väldigt efterlängtat pass på gymmet. Jag hade precis bestämt mig för att jag gjort nog med konditionsträning när Helene från St James dök upp på crosstrainern bredvid. Eftersom hon håller på med släggkastning (jag vet, hur coolt?) skulle hon mest köra massa vikter, så jag bestämde mig för att hänga på. Riktigt kul att träna tillsammans med någon annan, men aj mina ben! Hennes benmuskler är inte att leka med kan jag tala om.

Det behövliga husmötet tog plats på irländska favoritpuben PJ O'briens på mitt initiativ. Efter dryga sex veckor i den nya lägenheten kunde vi alla konstatera att det inte riktigt fungerade att bo tillsammans med Sabbi och James. Vi behöver väl inte gå in på detaljer, men vi kom iallafall överens om att prata med dem och ge dem två veckor att hitta ett nytt ställe. Känner på mig att det kommer bli två, hrm, intressanta veckor. Men man kan ju inte älska alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar