Dejt med sängen och datorn

Idag var det tänkt att jag skulle hänga med brudarna i lägenheten. Sabbi hade övertalat Lyndsay om en girly-hang-out-day och när jag läste av paniken i Lyndsays ögon när hon berättade det här för mig föreslog jag att jag också kunde hänga på. The more the merrier liksom. Och dessutom fick jag känslan av att Lyndsay inte riktigt hade så stor lust att ha en girly-hang-out-day med Sabbi, så jag tänkte att det kanske kunde göra saken lite bättre om jag också var med.

Men när jag vaknade i morse var min näsa så täppt att jag knappt kunde andas. Och innan jag ens hann upp för att kissa hade jag nyst tre gånger. Så tyvärr förvandlades tjejdagen till en heldagsdejt med min säng och dator istället. Jag vet inte om faktumet att jag känner mig segare än en seg råtta beror på att min hjärna är fylld med snor eller att jag glott på en skärm hela dagen. Men det spelar ju mindre roll.

Vad som spelar mer roll är att jag verkar ha missat en hejdundrande dag. Tydligen försvann Sabbi någonstans efter sin dagliga dammsugning av lägenheten och dök inte upp förrän timmar efter. Och någon yoga blev det varken för mig eller Lyndsay. Istället följde James med eftersom han givetvis har gått massvis på yoga och medan han pratade på om alla yogapositioner han kunde fnissade jag inombords när jag föreställde mig James göra yoga med sin enorma ölmage. Det, mina vänner, hade varit en syn värd att skåda. Men jag gissar att de gick och åt pizza istället. Vi får väl se vad de har att berätta imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar