April Fool

Idag är det första april. Det innebär
ett: att man kan hitta på vad som helst och skylla på datumet.
två: att det är min första dag utan godis.
Jag vaknade upp med känslan av att det skulle bli en rätt medelmåttig dag. Mest en massa jobb och troligtvis inget mer spännande. Sen ringer det i telefonen. Paket till Ellinor Huisman. Åh vad trevligt!
Kanske inte så dålig dag ändå. Jag springer glatt ut till hissen och ner till första våningen. Hämtar paketet. Är så nyfiken att jag nästan öppnar det i hissen. Glasögon, körkort, medicin - allt ser ut som det ska - men så, vad är det jag hittar i botten av paketet? Ahlgrens bilar? Kakmonstret inom mig jublar. Sen inser jag.
Första april. The April Challenge. Inget godis. På en hel månad.
Stackars bilpåsen får vänta till maj.
Så otroligt ironiskt.
Och vilken härlig start på mitt godisförbud.

(men tusen tack mamma för paketet!)

1 kommentar:

  1. Så komiskt! Cherie läste din blogg när vi var i Ramundberget. Vi fick oss ett gott skratt!
    Kram mamma

    SvaraRadera