Året Tvåtusenelva

Tänkte såhär sista dagen på året att det skulle passa med en liten sammanfattning av året som gått. Har valt ut en bild för varje månad, även om det vissa månader hände lite mer än andra och tvärt om. Häng med!

JANUARI
 I januari var jag hemma i snöiga Sverige efter att ha spenderat nästan ett år på Nya Zeeland. Firade världens mysigaste jul tillsammans med familjen och sen packade jag väskan för att flyga till Australien.

FEBRUARI

 I februari hade jag varit i Australien i bara några veckor och precis börjat jobba som bartender i St James Hotel. Jag och Jaime letade lägenhet för fullt och det var så varmt ute att jag vissa dagar valde att stanna inne  istället. 


MARS

I mars flyttade vi in på 35:e våningen tillsammans med det engelska paret Mike och Lyndsay, samt ett annat knäppt par. Mike och Jaime fyllde år med bara några dagars mellanrum och därför gick vi på födelsedagsmiddag tillsammans. Jaime åt ett kilo revben och jag njöt av godaste efterrätten ever.

APRIL
April var en ganska trist månad och jag bara jobbade mest hela tiden. Ofta började jag klockan sex (18.00) och slutade klockan två (02.00) så jag och Jaime såg inte så mycket av varandra. Så lite att jag skrev det här inlägget. I mitten av månaden bokade vi flygbiljetter till Sverige och Irland. 

MAJ

I maj började det bli kallt i Sydney och vi införskaffade en heater till rummet. Jaime pluggade svenska på jobbet inför den kommande Sverige-resan och mailade saker som "jag älskar du" eller "god dag isbjörn". Vi bodde fortfarande med det knäppa paret Sabbi och James och bilden ovan är tagen efter att jag blev tvångssminkad av Sabbi. 

JUNI

I juni lystes Sydney upp under ljusfestivalen Vivid Sydney och vi gick runt på Circular Quay och spanade in ett spektakulärt operahus. En lördag tog vi färjan ut till Manly tillsammans med Mike och Lyndsay och cyklade mountainbike tills det mörknade. 

JULI

I juli slutade jag jobba på Maloneys och tog flyget hem till Sverige. Första veckan spenderade jag på Gotland (bild) tillsammans med mina föräldrar och sen åkte jag via Stockholm hem till Skåne och njöt av att vara ledig. Efter två veckor anlände Jaime och hela familjen var hemma för att träffa honom. 

AUGUSTI

I augusti flög vi över till Irland och jag fick skaka hand med otaliga släktingar på Jaime's mormors 80-årsfest. En dag körde vi tillsammans med Jaimes syskon upp till norra Irland och tittade på Giant's Causeway (bild). 

SEPTEMBER

I september var vi tillbaka på 35:e våningen igen och njöt av den här fina utsikten, men denna gång med ett förstahandskontrakt på lägenheten. Med det fick vi flytta in i det stora rummet och fick både ensuite, walk-in-wardrobe och sun balcony. Jag letade envist efter 9-5 mån-fre jobb och gick på fem stycken provjobbningar innan jag fick napp. 

OKTOBER

I oktober jobbade jag som servitris på Café Mio och kämpade med att gå upp klockan fem på morgonen, då det fortfarande var bäcksvart ute. Vi bokade biljetter till Tasmanien och jag hade nästintill allting planerat efter bara två veckor. 

NOVEMBER

I november bjöd Sydney på riktigt försommarväder och vi utnyttjade varje chans vi hade att vara utomhus. Som försenad julklapp gick vi också och såg Kings of Leon spela och det var riktigt bra. 


DECEMBER
I december fyllde jag 23 år och blev riktigt bortskämd av Jaime. Helgen efter min födelsedag åkte vi till Blue Mountains (bild) för att bland annat testa på canyoning och på julafton lyfte planet till Tasmanien. 

2011 har verkligen varit ett fantastiskt år och jag hoppas att 2012 kommer bli ännu bättre. Sist av allt vill jag passa på att önska er alla ett gott nytt år!

2 kommentarer:

  1. Nämen jag visste inte ens att du hade en blogg! Vilken kul idé med en bild per månad, jätteroligt att se vad du har för dig där på andra sidan jorden. Verkar otroligt mycket mer äventyrligt än lilleplutt Skövde. Saknar dig Elli! Gott nytt år!

    SvaraRadera