2011-12-14

Äntligen börjar julen närma sig! Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det ska bli att ha lite ledigt. Har längtat  och räknat ner sen oktober. Helt sjukt. Var ju nära på att ge upp jobbet och de tidiga morgnarna, men bestämde mig för att hålla ut till jul och nu har jag snart kämpat mig dit. 

Jaime och jag ska som tidigare bloggat till Tasmanien över jul och nu håller vi på att skriva ut alla bokningar och sådär. Det är quadbiking och caving och bergsklättring och gud vet vad. Bra blir det nog iallafall. Vi har hyrt egen bil också så vi kan köra emellan alla ställena. Undrar hur många gånger vi kommer köra vilse..?

Idag är det onsdag och om fem minuter ska jag iväg på dansträning. Födelsedagsblommorna har slagit ut i full blom och sprider en ljuvlig doft i rummet. Pepparkakshusresterna är sedan länge uppätna. Har köpt saffran och funderar på att baka lussekatter även om det redan har varit lucia. Kanske kan bli imorgon efter jobbet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar