22 December 2011

Och så var det bara en dag kvar. En dag. Musiken strömmar ut ur högtalarna och jag sitter här och ska skriva packlista. Har alltid varit en riktig list-människa. Älskar att skriva listor.

Det har varit en lite konstig vecka. Varenda dag har känts som fredag, fast på ett dåligt sätt. Och så har jag ju blivit besviken för att det inte alls varit fredag. Vet inte varför. I söndags kom Jaimes kompis Willie på besök och sov några nätter på vår soffa. På tisdag morgon flög Jaime till Melbourne med jobbet och sen dess har jag fått hänga med Willie själv trots att jag inte känner honom. Idag åkte han vidare och lämnade tre gigantiska paket med choklad på vår säng. Otroligt gulligt av honom tyckte jag. Jaime undrade mest om han lämnade någon öl också. Då svarade jag att det minsann var jag som varit hemma och underhållit Willie, så någon öl blev det inte.

Med Jaime i Melbourne har mina morgnar sett lite annorlunda ut. I morse satte jag på P3play på hög volym medan jag gjorde mig iordning. Lyssnade på UnderbaraClara som gjorde marmelad i husmorsskolan. Tände alla lampor och skramlade med badrumslådorna. Det var skönt. Skönt att inte behöva vara tyst och ta hänsyn. Sen steg jag ut på balkongen och fotade soluppgången. 

Nu ska jag som sagt skriva packlista. Tycker om att börja förbereda lite för tidigt för att dra ut på semestern så mycket som möjligt. So long. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar