Julkänsla? Not so much.

Hej allihopa. Hoppas allt är bra med er. Jaime och jag har fixarhelg denna helgen och har alltså inte mycket mer planerat än att beta av en lista med saker som behövs fixas. Kanske inte det roligaste att ha på agendan, men jag tycker det kan vara oerhört tillfredsställande att fixa en massa småsaker. Igår städade jag hela lägenheten, bakade och handlade. Idag har vi varit iväg och köpt nytt dörrhandtag till ett av rummen, försökt fixa ugnen (läs: misslyckats), satt ihop toaletten och planerat det sista inför Tasmanien. Jag har dessutom hunnit med att plantera en tomatplanta, svarat på mail och fixat min födelsedagsbukett. Kvar på listan står att klippa Jaime, samt jogga en runda i botaniska trädgården. Vi får väl se hur mycket vi hinner, vi har ju imorgon också trots allt.

Julen närmar sig med stormsteg och jag försöker desperat få till en gnutta julkänsla. Igår bakade jag lussekatter och gjorde mandelmassefigurer, hela veckan har jag lyssnat på julmusik och sen min födelsedag har jag kollat på julkalendern på svt play. Trots detta, julkortsskrivande, julstrumpor som örhängen och en blinkande julgran ute i korridoren har jag väldigt svårt att känna att det snart är jul. Jul ska ju vara mörkt och kallt med snö och vantar och mössa och adventsljusstakar i fönstrena och tända ljus vid middagen. Inte tjugo-nånting grader varmt och soligt.

Nåväl. Jag antar att jag inte ska klaga. Finns nog en hel del som gärna skulle byta kalla Sverige mot ett varmt Australien just nu. Nu tror jag det är dags att fortsätta beta av den där listan. Ha en fin lördag!

















1 kommentar:

  1. Åh, va´fina de var! Blir lite inspirerad, vi ska ha pysseldag på tisdag, kanske man skulle "dekorera" sig lite grann :) Puss på dig julgrisen! Kram mamma

    SvaraRadera