Min tjugotreårsdag

Hej bloggen.
Ja det har varit lite tyst här i veckan men jag har varit upptagen med andra saker. Firat födelsedagar och annat viktigt. Nu tänkte jag berätta om i tisdags när jag fyllde år. I samband med detta tänkte jag även passa på att meddela att jag har världens bästa pojkvän. Ni kommer nog snart förstå varför.

När man börjar jobba klockan sex på morgonen finns det olika strategier för att göra morgonen så smärtfri som möjligt. Man kan gå upp i god tid, sitta ner och äta frukost medans man läser tidningen eller internet och kanske till och med ha tid för en dusch. Eller så kan man sätta alarmet så att man precis på minuten har tid att gå upp, sminka sig, klä på sig och borsta tänderna utan att komma försent till jobbet. Sen finns det ju givetvis mellanting, men ni fattar. Jag kör efter några veckors experiment på den senare varianten. Men inte i tisdags. Då blev jag nämligen väckt med frukost på sängen och sen spenderade jag kommande halvtimme i sängen framför Simpsons tillsammans med Jaime. Stackarn var tvungen att gå upp halv fem på morgonen bara för att det var min födelsedag.

Halv sex på morgonen ringde min mamma och grattade. Hon har stenkoll och visste att jag var vaken och skulle iväg till jobbet. Det var väldigt trevligt. Sen promenerade jag iväg till jobbet. Det var inte lika trevligt. Sen jobbade jag i åtta timmar. Det var inte heller så trevligt. Men strunt i det, jag skulle ju förklara varför Jaime är så himla bra.

Innan jag gör det måste jag dock förklara ett par saker. Jag brukar nämligen maila Jaime på min rast. Vi har wifi på caféet och jag har en iPod touch. Så på min rast vid tio skickar jag oftast iväg något mail. I tisdags blev det däremot inget mailande. Jaime smsade och sa att han hade blivit skickad till 16:e våningen på jobbet och att han således inte hade något internet. Några timmar senare får jag ett sms där han berättar att diskmaskinsreparatören ska komma och laga diskmaskinerna klockan halv tre, så att jag måste gå hem direkt efter jobbet.

När jag äntligen är hemma efter mina åtta timmars jobb är jag inställd på att lägga mig i sängen, kolla på julkalendern och kanske sova en stund så att jag är utvilad inför kvällen. Ja och så hjälpa den där diskmaskinsreparatören också. Jag ropar hej till Aaron som pysslar med något på rummet och kommenterar samtidigt på en gigantisk vas som står på vardagsrumsbordet. Vag gör den där? Sen öppnar jag sovrumsdörren. Och vet ni vad? Där i sängen sitter Jaime. Happy birthday Angel, säger han med ett stort leende på läpparna. På nattduksbordet står en stor bukett blommor och bredvid ett rött kuvert i sällskap med mitt favoritgodis. Snart inser jag att han varken blev skickad till 16:e våningen eller att diskmaskinsreparatören ska komma - han har tagit en dag ledigt för att kunna fira mig på min födelsedag.

Därefter blir det Baskin- & Robinstårta i sängen, Dexter, massage och middag på en spansk tapas-restaurang. Vad som händer till helgen har jag däremot inte fått reda på. Jag får tydligen vänta till på fredag.






4 kommentarer:

  1. Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!!! SÅÅ fint!! Åh, håll kvar i den där killen du! ;-)

    SvaraRadera
  2. Nä, så himla gulligt.

    SvaraRadera
  3. Och heja julkalendern förresten!

    SvaraRadera