Tillbakablick

Idag är jag på jobbet. Heela låånga dagen ska jag jobba och imorgon när jag slutar då är det den 15e augusti. Och den 15e augusti ska Rebecka och Patric gifta sig. Åh vad kul det ska bli med bröllop!

När jag cyklade till jobbet i morse var det kallt. Det var kallare än jag trodde och det kändes nästan som höst. Är sommaren redan slut? Kanske. Sommaren som årstid är nog kvar, men hösten som i höstterminen har satt igång - iallafall för min del. Jag är tillbaka på jobbet efter semestern, börjat träna och allt det där. Hösten har satt igång - för att snart sluta. För snart åker jag iväg till Sydamerika och där börjar våren istället. Underbart.
När jag cyklade till jobbet i morse såg jag en cirkuskaravan. Det var lite märkligt. Typ 15 lastbilar på en enda lång rad. Gula lastbilar med vagnar som hette Cirkus Maximum. Alla skulle de ut på motorvägen och stod där och väntade vid det eviga trafikljuset på Dalbyvägen. Jag blev så nyfiken när jag cyklade förbi. Undra vad som finns i alla vagnarna? Vilket djur står inne i den där lastbilen? En elefant? En häst? I vilken vagn åker cirkusdirektörn? Spännande spännande.

Höstterminen har börjat och jag funderar på var jag befann mig förra gången höstterminen började. För ett år sedan liksom.
För ett år sedan slutade jag jobba på dagiset som jag hade jobbat på i ett år. Jag sa upp mig frivilligt eftersom att jag ville göra något nytt. Tänk, det känns som en evighet sen. Verkligen. Året som har följt därpå är utan tvekan mitt längsta år hittills. Mycket har hänt, men ändå inte. Nu gör jag en liten tillbakablick.
Under året som gått har jag...
  • ...sagt upp mig från ett jobb jag verkligen trivts på.
  • ...sagt upp mig från ett jobb jag verkligen inte trivts på.
  • ...lärt mig räkna på danska (och säga en massa annat danskt).
  • ...lärt mig räkna på spanska (och säga en massa annat spanskt).
  • ...flyttat hemifrån.
  • ...rest ensam till andra sidan jordklotet.
  • ...gjort slut med någon jag fortfarande älskat.
  • ...skämts över mitt jobb.
  • ...varit arbetslös.
  • ...förverkligat mina drömmar.
  • ...ljugit.
  • ...varit alldeles för ärlig.
  • ...längtat bort.
  • ...längtat hem.
  • ...spenderat alldeles för mycket tid vid datorn.
  • ...gått vilse i diverse sydamerikanska städer.
  • ...bestigit berg.
  • ...träffat många spännande människor.
  • ...skrattat tills jag gråtit.
  • ...vågat.
  • ...älskat livet.
Jag ser med spänning fram emot nästa år. Det kommer bli det bästa hittills. Sådeså.

2 kommentarer:

  1. ett tips: underbaraclaras blogg har adressen:
    www.folkbladet.nu/?cat=89

    SvaraRadera
  2. Jo, jag veet. Men jag länkade till den adressen och så blev det sådär. Antar att de tog bort ändelsen och då hamnar man ju på västerbottens folkblad. Länkar till hennes gamla istället. :)

    SvaraRadera