Hejdå Hugo


Nu är den över. Sommaren i vår lägenhet Hugo. Det känns som att den knappt hann börja innan den var slut. Jag flyttade in i juni och lagom till att jag hunnit landa bestämde jag mig för att åka till Sydamerika till hösten ändå. Den lugna, fridfulla, somriga känsla som infunnit sig efter flyttkaoset ersattes snabbt med reskaos. Tusen tankar, tusen saker att göra - och att inte kunna slappna av förrän allt är gjort. Men trots det så har det varit en fin sommar, och jag känner mig ledsen över att ha lämnat Hugo. Jag saknar det redan så mycket! Åh. Jag gör verkligen det! Hugo har ju varit mitt hem, det är mitt hem. Konstigt egentligen, jag kände mig inte ledsen över att flytta ut när jag flyttade ut. Jag kände ingenting - förrän efteråt. När jag hade flyttat ut, när nycklarna var lämnade och jag var på väg hem, var det dags för känslorna att komma.
Men jag vet att Hugo står kvar när jag kommer hem, att jag kan flytta tillbaka in i mitt rum efter jul om jag vill det. Och det är ju alltid en tröst.


Elin, Frida -Tack för en underbar sommar tillsammans! Ni betyder otroligt mycket för mig och jag kommer sakna er mycket när jag är iväg!

1 kommentar:

  1. Schnyft! Otroligt sorgligt blir det utan "gamla-ledare-för-joj-lägenheten"! Men kul att du ska ut på nya äventyr! men saknar dig redan!

    SvaraRadera