Morgonstund har guld i mun

Klockan är kvart i sju och jag har varit vaken sen sex. Idag är jag uppe tidigt, för jag ska jobba. Och vet ni? Det här är första gången på väldigt länge som jag är uppe tidigt och faktiskt mår bra. :D För normalt brukar tidiga morgnar innebära jobbångest inför de närmaste 24 timmarna. Men idag ska jag bara jobba till 12.00 - och det blir inte några 24 timmar, det blir 4 (och en halv). Vi pratade faktiskt om tidiga morgnar senast igår. Om det där att man som nattmänniska har svårt att njuta av tidiga morgnar, men hur ljuvligt det ändå verkar när morgonpigga människor berättar. Önskar att jag kunde vara lite mer morgonpigg.

Jag gissar på att det blir en intensiv dag. Efter jobbet ska jag packa helt inför Sydamerika. Jag har inte ens börjat (men jag har skrivit packlista). Efter det ska jag packa alla mina andra grejer och hoppas på att rummet är tomt ikväll så att Sofia har någonstans att sova när hon kommer imorgonkväll. Egentligen skulle hon sova på vårat vardagsrumsgolv som jag hade lovat henne, men se där är fullt med grejer. Jenny flyttade nämligen in igår och nu ser man inte längre vardagsrumsgolvet, så mycket grejer har hon. Helt galet! Måste passa på att erkänna att jag faktiskt tycker det är lite tråkigt att missa att bo ihop med Jenny. Jenny är en fin tjej, så är det bara.

Nu ska jag kolla busstiderna innan jag går mot jobbet. Hejdoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar