Någon som blir avundsjuk?

Idag jobbar jag igen. Det är näst sista gången jag jobbar 24 timmar i rad. Mina sista två pass blir bara halva. skönt. Nu har jag suttit och planerat min resa litegrann. Typ läst Lonely Planet, kollat upp ställena på internet och sådär. Lonely Planet i all ära, men de har som min kära syster sa, "en förmåga att försköna allting". Man läser om ett ställe som enligt dem ska vara helt underbart och helt fantastiskt och så kommer man själv dit och fattar ingenting. Därför är det bra att titta lite vad andra backpackers tycker om ställena.. och såklart se lite bilder :)
På tal om bilder kommer här lite bilder på saker jag tänkt se i Sydamerika. Mestadels från Ecuador, men lite Peru också. Och ingenting från Bolivia, för där har redan sett allt. (eller inte)


Huacachina, Peru. En liten by vid en oas, omgiven av sanddynor.
Här testade jag sandboarding sist. :)




Reserva nacional de Paracas, Peru.
Nationalpark vid havet i Peru, där det tydligen ska finnas en del djur också.




Reserva nacional de Paracas, igen. Fin strandfärg.




Troligtvis kommer jag träffa sånna här.
Tydligen ska det finnas ganska många i Paracas.




Typ såhär många :O




Parque nacional Machalilla, Ecuador.
Också en nationalpark vid havet. Fast i Ecuador.




Om jag har tur får jag se en sån här där.
Det hade varit häftigt. (det är en knölval)




Nariz del diablo, Ecuador.
Man åker tåg genom häftiga landskap.




Jag tänkte ta mig ut till djungeln också. Här är en grön sjö
vid ett vandrarhem beläget i Mindo cloudforest (dimskog!).
Tydligen ska där finnas kolibrier. Woho!
(bara jag som tänker på Kalle Anka? Kolibrier?!)




Montañita, Ecuador. Ett av Ecuadors bästa surfingställen.
Får jag tid över stannar jag här några dagar och testar surfa. :D




Oj, det blev många bilder! Och tänk, det här är ju bara en bråkdel av allt jag tänkt se.

2 kommentarer:

  1. óooh! WOW
    (Känner att jag är sjukt efter i din blogg. Jag ska skärpa mig! Verkligen.)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul att du läser gumman! Och att du kommenterar med =) Jag kollar din blogg jämt, fast du skriver ju så sällan. Det tycker jag är synd.

    SvaraRadera