Ett riktigt inlägg

Nu tänkte jag skriva ett riktigt inlägg. För det förra var inte riktigt. Det var mer ett "hej-nu-har-jag-börjat-blogga-inlägg". Ett sånt där första inlägg.

Ikväll bokade jag min flygbiljett. Om tre och en halv vecka åker jag. Helt galet. Inte bara för att det bara är tre och en halv vecka kvar tills jag åker, utan också för att jag för en vecka sen hade helt andra planer. Då trodde jag att jag skulle bli kvar i Lund i höst och jobba. Spara pengar och kanske åka till Sydamerika i januari istället. Leva ett sånt där mysigt, vanligt liv här i Sverige. Vad hände sen, kan man ju undra? Jo, sen hände Frizon och så hade jag ändrat mig. Du är inte klok, tänker du. Kanske inte, men det spelar ingen roll. För det är lite av resandets grej. Att man bara bestämmer sig. Man bara gör det och så drar man.

Imorgon väntar 24 timmars jobb. Jag dör inte av längtan. Snarare tvärtom.
När jag drabbas av dagen-före-jobb-ångest brukar jag kurera mig med det här. Bättre kan det inte bli. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar