Den spännande sagan om vår fjäril Klas

Imorse när jag vaknade var Klas fortfarande inne på toaletten. Han satt på precis samma ställe som sist jag såg honom. Som att han inte rört sig ur fläcken. Stackars Klas! Jag tände lampan och då började han fladdra runt en massa med sin brutna vinge. Stackars, stackars Klas! tänkte jag. Han måste ju komma ut! Han kan ju inte sitta inne på våran toalett och glo hela livet! Nej, här krävs lite action - och vet ni vad jag gjorde då? Jag släckte lampan och tände utanför! :O Vilket genidrag! Klas flaxade genast ut från toaletten och in i köket, där morgonsolens strålar sken in genom köksfönstret. Efter en stunds flygande hit och dit hittade han fram till fönstret, men verkade ha lite svårt att hitta ut. Jag öppnade lite mer och vips så fladdrade han ut, ut till stora världen. Det kändes nästan lite sentimentalt. Nu är han alltså borta och där slutar vår spännande saga om fjärilen Klas.

1 kommentar:

  1. Farväl Klas, kul att du kunde titta in en stund :)

    SvaraRadera