En fin dag

Igår hade jag en riktigt härlig dag. Först frukostfika med Måns på Espressohouse. Sen åkte jag in till Malmö för vaccinationssamtal, följt av spontanbesök på mitt gamla dagisjobb. Åh så härligt det var att träffa alla barnen igen! Faktumet att det var ett år sedan jag slutade jobba där och sen dess bara varit på besök ett fåtal gånger verkade inte spela någon roll för dem. De var så glada att se mig ändå.
Efter några timmars lek och prat med gamla kollegor slog jag och min svåger Johan följe in mot stan. Vi bestämde oss för att äta lite festivalmat och eftersom att jag, till Johans stora förvåning, aldrig smakat langos innan blev det det vi åt. Solen sken, stan var full med människor och det var en sån där härlig stämning i luften. Jag lyckades med nöd och näppe trycka i mig en hel langos (langos? heter det langos i singularis också?), men trots det köpte vi ändå brända mandlar som vi åt på vägen till värnhem. Konstigt, men det är ju så vansinnigt gott med brända mandlar. :)
Väl framme på värnhem ringde jag Marcela som jag bokat dejt med. Hon vinkade på begäran från hennes fönster på tionde våningen. Johan gick hem till sig och jag gick hem till Marcela och spanade in hennes nya lägenhet. Vi var båda ganska trötta, så planerna på att ta oss in till festivalen för att se någon konsert slopades ganska snart. Istället hängde vi i lägenheten, snackade och fixade. En stund senare på kvällen kom Jenny också och vi fikade och pratade ännu mer. Mysigt!

När jag vaknade idag möttes jag av en trevlig överraskning - Anna och Mike var på besök i lägenheten. Jag hade aldrig träffat Mike innan, så jag satte mig med dem på balkongen och åt frukost. Jättemysigt och framför allt kul att träffa Mike! Därefter hängde jag med Maddie hela eftermiddagen. Vi promenerade till LTH där hon ska börja plugga nästa vecka, åt lunch i stadsparken, solade, pratade och köpte glass. Det var så kul att träffa henne ordentligt igen efter sommarens uppehåll. Jag tycker såå mycket om henne!

Nu är jag på besök hemma hos mina föräldrar i Staffanstorp. Jag ska nog springa och busa lite med Sigge! Ta hand om er allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar