Här tänkte jag bo ett tag

Okej, såhär är planen: Efter att ha landat i La Paz och spenderat någon dag där (jag måste ju hinna besöka the witches market igen!) tänker jag styra kosan söderut till Bolivias andra huvudstad, nämligen Sucre. Där kommer jag bo och plugga spanska på obestämd tid (läs: tills jag tröttnar på det). Förhoppningsvis kommer jag stanna så länge att jag börjar känna mig mer som en av lokalbefolkningen än en turist. Om nu det kan hända.

Sucre är en jättefin stad! Under hela min förra resa i Sydamerika var Sucre den enda staden jag verkligen kände att jag ville återbesöka. Jag vet inte riktigt varför, men jag kände mig bara så hemma. Jag hittade ett helt underbart vandrarhem (för första gången på veckor bodde jag i ett eget rum) och vandrade på egen hand runt på stadens kullerstensgator. Solen sken, jag träffade trevliga människor och njöt.


Utsikt över staden. Vita hus med röda tak
och bergen som skymtar i bakgrunden.




Plaza 25 de mayo - torget mitt i stan.



Vita hus och kullerstensgator.



La Dolce Vita - vandrarhemmet jag kommer bo på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar