Toasitsen


Alltså, det här med att lämna toasitsen uppe eller nere, är det bara jag som kan störa mig på en sån sak?

Uppvuxen i en familj med bara systrar, har detta liksom aldrig slagit mig förrän nu. Toasitsen har alltid varit nere och så har det varit med det. Att det skulle vara mer praktiskt för någon att lämna den uppe istället har jag aldrig ens tänkt på. Men nu, när jag inte bor med en kvinnodominerad familj längre, är saker och ting annorlunda. Det var ju okej så länge jag bara bodde med Jaime, men när jag flyttade till Sydney och bodde med fyra stycken killar var det lite annorlunda. Då fick jag liksom böja mig för majoriteten. Och trots det har jag fortfarande svårt att fatta. Jag blev nästintill lite ställd första gången det hände. Det såg liksom så fel ut. Hallå liksom, toasitsen ska vara nere, för så har det alltid varit! Lite som att argumentera med ”för det har pappa sagt” som man gjorde på dagis. Men ändå. Jag menar, varför skulle man lämna toasitsen uppe? Det ser ju dessutom helt ofräscht ut.
Visst kan det låta som en struntsak – och det kan jag hålla med om – men jag kan inte låta bli att undra, tvingade mamma pappa att lämna toasitsen nere eller gjorde han det redan när de träffades? Är det bara jag som irriterar mig på sånt här eller finns det fler? Och sist, är jag störd om jag ärligt talat funderar på att flika in ett avtal om toasitsen när jag gifter mig?

Jag, xxxx xxxx tager dig, Ellinor Huisman till min äkta fru att älska i nöd och lust och jag lovar att lämna toalettsitsen nere tills döden skiljer oss åt. Eller något i den stilen.
Wow, sånna djupa funderingar man kan ha en söndagskväll.

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Förresten, hur sjuk är man om man tom har svårt när gästerna inte fäller ner locket på toaletten...? Det gäller både mig och min man.

    SvaraRadera
  2. Haha.. Ja V, då är man rätt extrem. Men efter att ha bott med Annika som bestämt ville ha toalocket nere, så gör jag faktiskt också det...

    SvaraRadera
  3. Alltså, bara för att klargöra: det handlar inte om locket här (det stora som täcker allting). Det handlar om den där andra toasitsen man kan fälla upp.

    SvaraRadera
  4. Jag förstod faktiskt det, och jag kan verkligen förstå att du har problem med det när jag, som tidigare nämnt, har ännu svårare problem. :D Tycker att det vore helt rimligt att ha med något dylikt det du skrev i äktenskapslöftena.

    SvaraRadera