Ny vecka

Pust! Vilken vecka det har varit. Känns som att jag inte gjort annat än jobbat, vilket iochförsig är sant om man räknar från onsdag och framåt. 47 timmar sammanlagt, med två av de mest hektiska passen jag jobbat hittills. Torsdag var ju Paddys day och jag blev skickad som förstärkning till systerbaren irländska Maloneys. Så istället för att stå och prata strunt med mina jobbarkompisar som jag annars hade gjort, fick jag slita arslet av mig hela dagen. Helt galet var det. Vi var hur många som helst som trängdes och serverade bakom baren och trots det tog kön av folk aldrig slut. Det var utdelning av gröna hattar, upphällning av en miljon Guinness i plastmuggar och irländsk musik spelad så högt att man knappt kunde höra sig själv prata. Fullkomligt kaos.

Fredagen var, om möjligt, ännu värre än torsdagen. Då var det nämligen sista tillfället av en speciell nattklubb och tydligen hade 700 personer förköpt biljett. Min jobbarkompis Mai berättade för mig i fasa, men jag ryckte på axlarna och tänkte att inget kunde slå Paddys day. Pfft liksom.
Ja, tji fick jag. Maken till kö har jag aldrig skådat. Det var helt fullpackat. Jag och Julie, som jobbade i streetbaren, sprang runt som flådda grisar bakom baren för att försöka servera så snabbt som möjligt. Och praktiskt nog bestämde sig min hjärna för att sluta fungera (troligtvis pga Paddys day dagen innan) så jag hade feta problem med att komma ihåg vad jag precis hade serverat. Helt sjukt var det, jag kunde servera någon en massa olika drinkar, sen gå till kassan för att knappa in det och ha glömt bort hälften. Haha. Och som grädde på moset hade mina kära flatmates bestämt sig för att komma och hälsa på mig på jobbet. De kunde ju ha valt ett bättre tillfälle om man säger så. Och de kunde ju ha förstått att det var helt fullpackat när de fick köa i en halvtimma utanför. Stackarna.

Men nu är det måndag, ny vecka, och förhoppningsvis blir den här veckan lite lugnare än förra (åtminstone jobbmässigt). Ikväll kommer min kompis Justin från Wellington, på onsdag ska vi fira Jaime och Mike som fyller år och på lördag blir det födelsedagsfest och houseparty. Det blir nog en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar