Suck en sån tråkig dag. Somliga dagar är bara så. Man vaknar, går till jobbet, går och lägger sig och känner att man inte har uträttat någonting. Som att man fått stå över ett kast i ett tärningsspel. Man står helt stilla. Och hoppas att morgondagen för med sig något mer spännande.

Jag har gått och blivit trött på mitt jobb. Redan. Det finns ju bara så mycket man kan lära sig när det kommer till barjobb och jag visste ju redan det mesta när jag kom till St James. Någonstans tror jag att det kommer gå över och att jag kommer gilla mitt jobb igen, men just nu känns det bara så omotiverat. Här är jag på andra sidan jorden och lever värsta svenssonlivet när jag egentligen borde resa runt och upptäcka. Jag är helt galet ressugen, men vet mycket väl att jag inte har råd. Och samtidigt skriker en annan del av mig efter vardag och rutin och ett mera rotat liv. I en stad jag känner bättre, med fler nära vänner och meningsfulla aktiviteter.

Frågan är, vilket kommer det bli? Just nu är jag någonstans precis mitt emellan, varken resande eller rotad. Jag tror jag behöver välja en att satsa på. Iallafall för ett tag.

3 kommentarer:

  1. Förstår nog hur du menar. Men riktigt svensson är det ändå inte, det är sommar i Sidney, du lever storstadsliv, gör drinkar på jobbet, har flatmates och lär dig engelska snuskigt bra på kuppen. Hade du varit hemma under den perioden du varit utomlands så hade du inte fått i närheten av de erfarenheter du har fått nu. Du hade kanske fått andra erfarenheter, men inte de "världs"-erfarenheter du skaffar dig nu.

    SvaraRadera
  2. Ups and downs ;) Snart reser vi till fjällen och det är uppåt för oss...så långt kommer vi på våra "äventyr"...lite skillnad är det ju om man jämför dina äventyr med våra...eller?
    Förresten...du skriver väldigt underhållande...fortfarande. Kram kram /L

    SvaraRadera
  3. Du kan ägna dig åt att studera människors beteende, där finns att lära för hela livet. Gör en liten matris och reflektera då och då över dina arketyper. Du tänkte ju bli psykolog - nu har du chansen att samla material.

    /Guess who

    SvaraRadera