Introduktion av ett knäppt par

Nu när jag introducerat er till Mike och Lyndsey tänkte jag att det kanske kunde vara dags att introducera er till mina två andra flatmates. De har jag tyvärr inga bilder på än, för de följde inte med på middagen. Faktum är att de inte ens vet om att vi gick ut och åt middag överhuvudtaget. Vi bjöd inte med dem, med mening.
Ja, ni ser vart det här går. Tyvärr hade Mike och Lyndsey lite otur i sitt val av lägenhetskamrater. Okej, oss verkar de inte ha några problem med, men de andra är ett par riktiga knäppgökar.

Först har vi Sabbi - trettiofemårig hemmafru, uppväxt i England med indiskt ursprung, drottning av köket med städning och tvättning som största intresse (läs: besatthet). Redan efter tre dagar i lägenheten var det dags för storstädning. Och sen dess har dammsugaren gått varm. Det är sällan man går ut till vardagsrummet eller köket utan att hitta henne städandes någonstans.

Sen har vi James, Sabbis man. Ålder okänd, men att döma av håravfall och storlek på ölmage skulle jag gissa på fyrtio-någonting (hans ölmage är helt enorm!) Arbetslös liksom hans fru, köpgalen och med en mun som aldrig vill sluta prata. Möjligtvis mytoman också.

Ja, som ni kanske förstår är det inte riktigt drömparet vi bor med. Varken jag, Jaime, Mike eller Lyndsey är särskilt förtjusta i dem, men vi har bestämt oss för att ge dem en chans och se om det blir bättre efterhand. Jag har tyvärr redan gett upp hoppet att bli bra vän med dem, så fastän jag känner mig lite taskig hoppas jag att något annat trevligt par kan flytta in istället. Vi får väl se vad som händer.

2 kommentarer:

  1. Haha, låter galet. Hur fixar man förresten kategorier i bloggen?

    SvaraRadera
  2. När du skriver ett inlägg finns det en ruta i högra hörnet längst ner som säger etiketter. Där skriver du in vilken kategori det är.

    SvaraRadera