Födelsedagsfirande

Igår var en trevlig dag. Jag var ledig och hade äntligen lite tid över att fixa alla de där sakerna jag behövde fixa. Efter att ha städat rummet begav jag mig ut på jakt efter en födelsedagspresent till Jaime, och i vanlig ordning kommer jag hem med mer presenter till mig själv, suck.

På kvällen gick jag, Jaime och två av våra nya flatmates Mike och Lyndsey till en italiensk restaurang för att fira lite födelsedagar. Igår var det nämligen Mikes födelsedag och idag fyller Jaime år.

 De bästa (och dyraste) restaurangerna i Sydney ligger enligt mig i Darling Harbour. Där har man den här utsikten (bland annat).
 Glada men hungriga innan restaurangen.


De hade en motorcykel i baren, vilket Mike tyckte var jättecoolt. Så coolt att det faktiskt var anledningen till att de besökte restaurangen den första gången.
 Menyn var helt sjukt stor. Utan tvekan den största menyn jag någonsin sett. De hade tex femton olika sorters bruschetta. Bara det liksom. Jaime försvann helt bakom menyn.
 Lyndsey.
 Jag och födelsedagsgrisen.
 Lyndsey och Jaime.
 Jaime bestämde sig för att äta ett kilo revben. Jätteitalienskt tyckte jag (not), men de var väldigt goda ändå. Jag beställde kyckling med tigerräkor, bläckfisk, grillad paprika och zuccini i någon slags röd sås. Det var helt underbart.
 Borta! Vart tog de vägen?
 Dags för efterrätt.

Min efterrätt var lika god som den ser ut.
Några timmar senare och 400 dollar fattigare gick vi glada och mätta hem igen. Då såg utsikten ut såhär.
Det var en väldigt trevlig kväll.




3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Så somrigt och skönt det ser ut. Hälsa Jaime grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ett kilo revben! Maan, that's craaazy!

    SvaraRadera
  3. Åh, vi åt i Darling Habour min sista kväll i Australien <3!

    SvaraRadera