Vid noll motivation

När inspirationen tryter och jag inte riktigt känner för att träna brukar jag surfa runt på träningsbloggar. Att läsa om andras viktnedgångar eller träningstips kan vara riktigt motiverande för mig. Som igårkväll till exempel. Då räckte det att titta på den här videon, sen var jag på väg ner till gymmet, peppad och allt. Körde för övrigt en utmaning som jag läst om på den här sidan - tre långa intervaller på tio minuter var med tre minuters vila emellan. Ville inte ta ut mig helt sådär första gången, så jag körde en på 11.5km/h och de andra två på 12km/h. Räckte gott och väl för att ta ut sig ändå visade det sig, men så är också löpbandet på gymmet i lägenheten lite knäppt med en svag lutning uppåt. Kommer definitivt köra alla tre på 12km/h när jag testar i mitt vanliga gym.

Anyways, tänkte tipsa om tre träningsbloggar jag tycker är bra. Bara å klicka på namnen.
Värsta feta bloggen - I dare you to quit
Health and science
Träningsglädje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar