Alla hjärtans dag, att fira eller inte fira?

Ah, finns det något skönare än att dra på sig mysbrallorna och slänga sig på soffan? Har nästan fått en överdos av sociala sammanhang den här veckan, så jag kan med andra ord nörda mig framför datorn med gott samvete.  Konstigt ord det där förresten, social. Låter så osvenskt på något sätt. Social social social. Hmm.

Jaime sitter här i soffan bredvid och kollar på fotboll. Ett intresse vi inte delar i riktigt samma utsträckning om man säger så. Inte för att jag är helt ointresserad av fotboll, men så är ju Jaime väldans engagerad. Han sitter där och ropar och tjuter och liksom pratar med spelarna som att de hörde honom. Nästan lite gulligt tycker jag.  Häromdagen pratade vi om alla hjärtans dag och huruvida vi skulle fira eller inte. Men vi firar ju aldrig, tyckte Jaime. Då kommenterade jag att vi faktiskt bara hade varit tillsammans i två år = två alla hjärtans dag och att vi under de här två åren firat en gång och en gång låtit bli. Inte för att jag bryr mig så mycket egentligen, men rätt ska ju vara rätt liksom. Nu sitter jag här och funderar på om det är värt att fira eller inte. Lutar åt det senare, men vi får väl se.

För två år sedan åkte vi iväg till Kaikoura på Nya Zeeland och simmade med delfiner och sånt där. Jag fick ett diamanthalsband i present och allt var sådär mysigt och romantiskt som det kan vara i början av ett förhållande. Inget jag förväntar mig i år med andra ord, men det var en fin resa. Lite bilder!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar