Comeback på salsagolvet

Igår var en härlig kväll. Jag hängde på två vänner från svenska kyrkan till en salsakväll på the Establishment, en bar här i Sydney. Det var en välbehövd comeback för mig på salsagolvet, men kära nån vad rostig jag har blivit! Har inte varit ute och dansat salsa på jag vet inte hur länge och jag hade tydligen glömt en hel del. Kändes ungefär lite som när man först ställer sig med skridskorna på isen efter ett års tid. Det blev många "aha-upplevelser" och ännu fler "just-det-det-där-steget". Roligt var det iallafall. Och svettigt.

Idag har jag varit på intervju. Har gått på så många intervjuer nu att jag inte längre är ett dugg nervös. Jag vet precis vad jag ska säga och jag vet precis vad de vill höra. Intervjuer inom hospitality-branchen här är så enkla. Man sitter ner i max fem minuter och är man inte världens psycho får man en trial. Provjobbning alltså, det är vad det handlar om här. En, två eller tre timmars gratisjobb för att visa vad man går för. Och gör man bra ifrån sig får man, förhoppningsvis, ett jobb. 

Nu sitter jag här och funderar på hur jag ska spendera resten av dagen. Det är grått och regnigt ute så utomhusaktiviteter är att glömma. Blir nog en runda till gymmet iallafall. Och Café Svensson i svenska kyrkan ikväll. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar