Zopittybop-bop-bop

Åh, livet är allt bra roligt ibland. Här har jag gått runt halva hösten och avskytt mitt jobb och så nu när jag äntligen verkar ha fått korn på något nytt börjar jag helt plötsligt gilla mitt nuvarande jobb och är inte alls så säker på om jag vill byta jobb längre. Verkar som att ordspråket "man vet inte vad man har förrän man har förlorat det" går att tillämpa även på jobbsituationer. Intressant.

Något annat som fick mig att skratta var när jag lyssnade på morgonpasset i P3 igår. Jag har börjat ladda ner podcasts från sr.se och lyssnar på det på vägen till och från jobbet. Är lite trött på musiken på min iPod och därför känns radio som en bra lösning. Dessutom får jag ju en liten dos av Sverige. Hursomhelst hade jag precis tagit rulltrappan ner till world square (ett shoppingcenter nära vår lägenhet) för att handla, då de börjar prata om den här snubben som bytt namn. Helt vansinnigt roligt och jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt där jag gick runt i mataffären. Kära nån, folk måste ha trott jag var galen.

För att fortsätta på temat om livets roligheter och ironi kan jag som avslutning berätta att vi nu har en insjö toalettvatten på vårt badrumsgolv, samt en stor, blöt pöl utanför dörren in dit. Rörmockaren var här fem gånger (fem!) för att "fixa" toan och nu verkar det som att han istället för att fixa den har fått den att läcka. Toppen.

Nu är det dags för dagens joggingrunda, det blir trappor och sprint uppför backar. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar