Back at work

Åh, det var ljuvligt att komma tillbaka till jobbet efter julledigheterna! Albert hälsade mig med en trevlig kommentar om att jag hade gått upp i vikt och frågade flertalet gånger vad jag hade ätit över jul. Utan framgång kan jag meddela. Med risk för att låta rasistisk nu måste jag tyvärr berätta att Albert inte är den enda asiaten jag känner som har den härliga egenskapen av att vara riktigt rak. Har flertalet gånger fått kommentarer av mina asiatiska kollegor som de flesta västlänningar skulle klassa som riktigt oförskämda. Vet inte riktigt vad det är, men jag gissar på att det är en kulturell grej. Det är säkert helt okej att säga sånna saker i Asien.

Igår hade vi världens åskväder här i Sydney och det blixtrade var femte sekund. Jag och Jaime stod ute på balkongen och kollade ett tag, det regnade så mycket att vi inte ens kunde se kyrkan i Hyde park. Tycker det är så mysigt med åska, vill bara släcka alla lampor och dra ut alla sladdar och sitta inne och mysa som man gjorde när man var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar