Kulturkrock Deluxe

Ja kära nån, trodde de här kommentarerna om mitt utseende var över men där trodde jag allt fel. Idag på jobbet bjöd Albert mig på en bit morot- och ingefärsmuffins, varpå han påpekade hur mycket smör de innehåll. Jag bara "jahaja" och smakade på muffinsbiten ändå. Sen stod han där bredvid mig och glodde på mig ett tag och så utbrast han helt plötsligt: You're getting fat. Jamen tack för upplysningen herr bre-fyra-lager-smör-på-mackan, jag hade alltid undrat! NOT. Fick ta några djupa andetag innan jag snällt - well, med situationen i åtanke - förklarade att man faktiskt inte kan säga så. Albert kontrade snabbt med att det anses som en komplimang i Kina att vara fet eftersom att det betyder att man är rik och jag bara "jamen så var det i Sverige också. PÅ 1800-TALET". Vidare bad jag att få tala om att det minsann inte var okej att säga så till västerlänningar och att han gärna kunde få sluta upp med att kommentera min kroppsbyggnad. Kulturkrock deluxe alltså. Vet inte om han fick lite dåligt samvete, för senare under dagen tyckte han jag kunde gå ut och locka in kunder "with your blonde hair" och hintade att de alla säkerligen skulle komma in då de fick syn på en sån sötnos som jag. Bra försök där, gubbstrutt.

När vi ändå är inne på muffins och att vara tjock så tänkte jag berätta att jag och Jaime funderar på att anmäla oss till några lopp under sommarn/hösten. Vi har båda varit sugna på det ett tag och dessutom är det nog jättebra motivation till att hålla igång med träningen. Jaime's bästa vän (som, mind you, tränar tre gånger om dagen) har fått för sig att de ska göra Tough Mudder (typ brittisk armé-designad 20 kilometer lång bana med diverse obstacles överallt) tillsammans och även om jag tycker det låter riktigt spännande finns det inte en chans på jorden att jag kan hålla på sådär i tjugo kilometer. Vet för sjutton inte ens om jag kan springa tjugo kilometer. Så vi hittade en annan variant - Warriordash. I princip samma, fast femton kilometer kortare. Hade jag haft min mountainbike här hade det funnits ett flertal andra lopp jag gärna anmält mig till, men nu bor tyvärr min mountainbike i Sverige så då blir det bara löpning. Funderar på ett 13 kilometer terräng nära Blue Mountains, men vi får se. Något slags lopp blir det nog iallafall.

2 kommentarer: