Sammanfattning 2011


Hur har ditt 2011 varit?
2011 har varit ett väldigt blandat och händelserikt år. Överlag var det riktigt bra, men livet har ju sina ups and downs. Konstigt nog blev det precis som 2010, där andra halvåret var mycket bättre än det första halvåret. 

Blev du kär i år?
Om det räknas att bli kär i små klumpar på fyra ben så ja. Kär i Jaime var jag ju redan.


Vad önskar du att du gjort mer?

Dansat och träffat kompisar. Sovit.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit framför datorn, oroat mig och brytt mig om mitt utseende.

Bästa minnet från 2011?
Åh, jag har så många fina minnen! Svårt att säga vad som var det bästa, men om jag måste välja blir det nog resan till Tasmanien. Att åka hem och introducera Jaime för familjen var ganska bra det med.
 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Oj, det vet jag inte riktigt. Ibland var jag gladare, ibland var jag ledsnare. Livet går upp och ner, som sagt.

Vad fick dig att må bra?
Träning i alla former, musik, skype och alla resor och utflykter vi gjort.  


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske om Australien flutit iväg och placerat sig i Medelhavet istället så att det inte hade vart så himla långt hemifrån. Eller möjligtvis om jag vunnit på lotto och blivit miljardär.

Vilka länder besökte du?
Sverige, Irland och Danmark. Otroligt exotiska land när man bor i Australien måste jag säga.


Vilka låtar kommer påminna dig om 2011?
Många! Kommer nog göra en lista och lägga upp snart.  

Vilken var din bästa månad?

November eller december, eftersom att det blev sommar och jag gjorde så mycket roligt.  

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Besteg ett berg, utforskade grottor (aka caving), testade på canyoning, matade kängurus.

 
Vem/Vilka saknade du?
Saknade min familj och mina närmsta vänner från Sverige. Överlag så har jag inte haft så mycket hemlängtan, men ibland när saker sket sig var det tufft att vara så långt hemifrån. 

Favoritprogram på TV?
So you think you can dance! Upptäckte också Dexter och är just nu inne på season 2. 

Bästa boken du läste i år?Måste nog vara hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann med Jonas Jonasson. Otroligt rolig och bra bok! 

Bästa köpet?Har faktiskt inte köpt så mycket det här året, men min julklapp till Jaime var ett bra köp. Köpte en iPod touch som han har använt jättemycket.

Vad gjorde dig riktigt glad i år? 
När Jaime överraskade mig på min födelsedag. Då blev jag så glad att jag började grina. Att träffa min familj i somras gjorde mig också riktigt glad.

 
Hur skulle du beskriva din stil 2011?
Om vi snackar klädstil så har jag ju varit tvungen att gå runt i svart hela tiden när jag jobbat, så ofta har jag kompenserat min tråkiga jobbutstyrsel med fina klänningar eller så när jag varit ledig.

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Lagt mig tidigare om kvällarna så att jag sluppit vara ett sånt vrak på jobbet varje dag, oroat mig mindre och litat på att saker alltid löser sig i slutändan.

Har du några nyårslöften?
Brukar inte ge några nyårslöften, men tycker nyår är ett bra tillfälle att reflektera över ens liv och vad man kan förbättra osv. Så det brukar jag göra istället. Om jag skulle lova något så skulle det nog vara att skaffa ett nytt jobb där jag inte behöver gå upp fem på morgonen.

Är det något du saknade 2011 som du vill ha år 2012?
Bättre sömn, mer energi på jobbet eller kanske mer energi överlag.

Tror du att år 2012 kommer blir bättre eller sämre än 2011?
Bättre! Tänker vartenda nyår att det kommande året kommer bli bättre. Hade ju varit lite deprimerande om man tänkte tvärt om eller?

Högsta önskan inför 2012?
Att leva mer i nuet och inte oroa mig så mycket för framtiden, ett mer tillfredsställande jobb och att jag tar vara på min tid och gör allt det där som jag vill göra.

Vad ser du mest fram emot med år 2012?
Alla resor och utflykter. Förhoppningsvis blir det både Fiji och Australiens östkust. Hoppas på att dyka på stora barriärrevet! 


3 kommentarer:

  1. Haha, älskar det här: "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann med Jonas Jonasson", låter som han klev ut genom fönstret tillsammans med Jonas Jonasson! :P

    SvaraRadera
  2. (Jag lånar nog listan förresten!)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det gör det ju! Tänkte inte på det :) och låna på bara! ;)

    SvaraRadera