Fiji nästa?

När en semester är över är det i vanlig ordning dags att börja spåna på nästa. Iallafall om man heter Ellinor. Det är nämligen lite så jag överlever jobbtristessen - att drömma och planera kommande resor kan motivera mig genom det mesta. Sen jag bestämde mig att flytta hit down under har det funnits ett resmål jag lovat mig själv att besöka. Fiji. Jag minns så väl när jag gick i sexan och jag fick i uppgift att göra ett arbete om Oceanien. Då lät Fiji som den mest exotiska platsen på hela jordklotet - och nu bor jag bara fyra timmar bort med flyg. Jag måste ju bara passa på, det förstår ni säkert.

Så lite sakta men säkert har vi börjat planera här hemma. Än så länge befinner vi oss bara i research-stadiet men vi är ganska överens om att det är island-hopping som är the way to do it. Fiji består ju av över 300 öar liksom. När vi har tänkt åka dit är det dessutom säsong för att simma med mantarockor. Ja tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar