Nedräkning och fyrverkerier

Jaha. Så var det söndag kväll igen. Tänk så snabbt helgen går! All Blacks (Nya Zeelands rugbylag) vann precis VM med ett poäng och ljudet av avlägsna fyrverkerier hörs utifrån balkongen. Undrar varför de firar här i Australien när Nya Zeeland vann? Eller hade de fyrverkerier över nere i Darling Harbour där de smäller varje fredagkväll?

Imorgon är det den 24:e vilket innebär att det är precis två månader till både julafton och vår semester till Tasmanien. Nedräkningen har börjat! Har bestämt mig för att jobba på i caféet och spara så mycket jag kan fram till dess. Kan inte direkt påstå att jag ogillar mitt jobb, men jag är verkligen inte förtjust i att gå upp före fem på morgonen, och jag har flertalet gånger seriöst funderat på om det verkligen är värt att fortsätta jobba. Problemet är att jag inte kan gå och lägga mig i tid (jag menar, hur lätt är det när alla andra i huset börjar klockan nio och kan stanna uppe till tolv?), vilket resulterar i att jag sover typ fem timmar per natt. Hade varit tusen gånger bättre om jag började klockan åtta eller nått, så att jag iallafall fått två timmar mer. Men som sagt, det är inget fel på jobbet i sig och jag ska försöka jobba på till jul så får vi se vad som händer sen.

Nu ska jag göra mig en kopp te och börja titta på Mad Men. Någon som har sett den serien?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar