16 Oktober

Det är söndag. Jag sitter i vardagsrummet med en skål cornflakes och jordgubbar i knät. Balkongdörren står på vid gavel, Stacey ligger utanför och solar och jag njuter av utsikten medan jag äter min somriga frukost. Idag bjuder Sydney på en härlig försommardag och det tänker jag utnyttja. Blir nog en promenad till parken snart, om jag bara lyckas slita Jaime från teven.

Igår var vi ute och sprang tillsammans. Det har blivit en ny grej sen vi kom tillbaka från semestern i Europa. Att springa tillsammans några gånger i veckan. Jaime har mätt ut en helt fantastisk runda på 8.5 km, där vi springer ner till vattnet och passerar i princip allt som är fint i Sydney - Darling Harbour, Millers Point, Harbour Bridge, Circular Quay, Operahuset och Hyde park. På helgerna har vi alternativet att springa i botaniska trädgården också, och där har vi 8 km till Operahuset och tillbaka. Jag har aldrig varit bra på löpning, men jag tycker om att springa utomhus eftersom man kombinerar träning med frisk luft. Och sen är det ju kul att träna tillsammans också.

Nuså har Jaime kollat färdigt på det där TV-programmet. Dags att sätta på sig sandalerna och solglasögonen och promenera iväg till parken. Bjuder på en bild på dagens balkongutsikt. Hoppas ni alla får en härlig söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar