Mera funderingar

Funderar fortfarande på det här med bloggandet. Faktum är att jag varit bloggsugen nästan hela veckan, fast tyvärr har inspirationen inte kommit vid rätt tillfälle. Det är nästan alltid sådär tycker jag. Att man får idéer när man inte kan skriva ner dem och så när man väl sitter hemma framför datorn är allting som bortblåst. Huvudet lika tomt som ett gym en söndagsmorgon. Och precis så är det nu. Och precis så har det varit varje dag när jag kommit hem från jobbet den här veckan. Men fortfarande. Någonstans inom mig vill jag blogga. Skriva ner betraktelser och händelser och berätta vad jag gör. Oberoende av vem som läser, vem som kommenterar. Tror det kan vara något slags sätt att hålla kvar vid Sverige, det här bloggandet. Dämpa hemlängtan. Smussla in en smula svenska i min annars engelsk-dominerade dag. För det är ju trots allt er jag skriver till, er därhemma i Sverige.
Jag kanske får fortsätta ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar