Fyra oktobrar

2008




















Packad och klar inför min första resa till Sydamerika poserar jag utanför huset en kylig oktoberdag 2008. Full av förväntningar utan att riktigt veta vad jag borde förvänta mig, på väg mot mitt första äventyr.



De sista dagarna i oktober 2008 spenderas i Lima tillsammans med holländska Jolan, Elizabeth från Schweiz och Dervin från USA. Det är spännande bara att gå runt på gatorna och titta på saker. Vi tar lokalbussen till vattenparken Parque de Agua och lyckas knäppa några bilder innan batterierna tar slut. Nedan är en bild på mig och Elizabeth när vi promenerar runt i Miraflores.




















2009


















Då jag inte kunde få nog av Sydamerika under min första resa, bestämde jag mig för att åka dit igen. Större delen av oktober 2009 spenderade jag i turiststället Cusco, där jag fick mitt första jobb som bartender, pluggade spanska och träffade en väldigt trevlig ung herre (se bild nedan). En lite mindre del av oktober spenderade jag i La Paz och för andra gången i livet susade jag nedför Death Road på en sydamerikansk mountainbike.




2010


















I oktober 2010 bodde jag i Wellington på Nya Zeeland och det var världens finaste ställe. Oktober var tillsammans med november den absolut bästa tiden där, för det var soligt nästan hela tiden och jag gick runt och fotade och upptäckte saker och trivdes så himla bra. En dag tog Jaime ledigt från jobbet och vi åkte till Zeelandia och promenerade och tittade på fåglar (bild nedan). Härliga tider var det.




2011


















I oktober detta året bor jag i Sydney, som också är en fin stad (bilden är för övrigt tagen från en kompis hustak och om man går några höghus till vänster hittar man vårat). Jag jobbar som servitris på café, utnyttjar det fina vädret bäst jag kan och planerar resor till olika ställen i Australien. Nedan är en bild på mig i Hyde Park.


Undrar var jag kommer vara oktober 2012?


1 kommentar:

  1. En så´n vacker betraktelse! Har du börjat på din bok ännu?
    Oktoberhälsningar från Sverige
    /L

    SvaraRadera