Thank God it's Friday!

Inser att jag för första gången sen jag gick i skolan kan jag instämma med dagens rubrik och jubla över att helgen är här. Det har varit en lång vecka för mig. Började på mitt nya jobb i måndags och har varit tvungen att gå upp före fem på morgonen varenda dag. Tror idag var enda dagen jag inte kände mig helt död när alarmet ringde, men funderar på om det berodde på att jag valde att inte gå till gymmet igår. Anyways. Det har gått bra på jobbet och jag trivs bra so far. Har "lunchrast" klockan tio varje dag och varenda gång är jag lika förundrad över att jag redan är halvvägs genom min jobbdag. När klockan är två och jag går hem för dagen känner jag mig otroligt glad, eftersom att det är så mycket av dagen kvar. Tyvärr har det varit väldigt tröttsamt att jobba och jag har känt mig trött i princip under all min vakna tid hela veckan, men jag hoppas att jag kommer vänja mig med tiden. Insåg också till min stora besvikelse att vi kommer ställa om klockan här i helgen och att solen därför kommer att gå upp halv sju istället för halv sex - det kommer alltså vara becksvart ute när jag går till jobbet. Tror inte riktigt det kommer göra det lättare att gå upp på morgonen om man säger så. Men det kunde ju varit värre. På måndag är det s.k. bank holiday här i Australien och eftersom alla kontorsnissar är lediga håller vi stängt på caféet. Så nu är jag ledig i tre dagar! Och som grädde på moset är det oktober imorgon och då ska jag och Jaime belöna oss själva för att vi inte ätit godis och andra onyttigheter på en hel månad. Ben and Jerry's here I come!

1 kommentar: