Fjärde gången gillt

Har efter fyra veckors arbetslöshet äntligen fått jobb. Var nära på att ge upp och jobba i en bar istället, men så fick jag två trials till och slutligen gick det vägen. Trials förresten, är för er som inte vet det när man får provjobba på ett ställe så att arbetsgivaren kan se om man är lämplig för jobbet. Detta görs mest inom café och restaurang sådär tror jag. Jag fick iallafall gå på fyra trials innan jag fick jobberbjudande. Och det ironiska var att jag efter att ha fått det jobbet fick ett till jobberbjudande från stället jag hade trial på därefter. Jovisst, man väntar på bussen i evigheter och när den till slut kommer så kommer det två. Men jag är glad.
Kommer alltså att jobba som servitris på café Mio, ungefär en tjugofem minuters promenad genom Sydney CBD från min lägenhet. Börjar sex på morgonen och slutar två så det blir nog tufft den första veckan, men jag hoppas att jag vänjer mig. Är ju ledig på helgerna och kvällarna, så lite lidande på morgnarna kan det vara värt.

Nu tänkte jag gå och laga lite kvällsmat. Hoppas ni alla får en mysig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar