Flaxande hundöron och smultronplockande

Första veckan i Sverige hängde jag med mamma och pappa till Gotland. Det var fint det. Vi cyklade och vandrade och gjorde en massa andra spännande saker. En dag fick jag till och med åka iväg på grottäventyr i Lummelundagrottan och åla i trånga gångar och ha mig. Det var spännande vill jag lova. Första dagen ägnades dock till stora delar åt mammas och pappas favoritsysselsättning - nämligen cykling. Först åkte vi till Visby och hyrde en cykel åt mig och sen gav vi oss ut på Gotlands somriga småvägar.


 Först var Sigge jättepepp. Äntligen fick han komma ut ur det där svettiga bileländet! Sen insåg han var det var som nalkades. Då gömde han sig så långt in i bakluckan som möjligt.

 Men se det var ingen idé. I korgen hamnade han ändå. Och söt var han med.
 Sen började vi cykla. Jag cyklade ikapp för att ta en bild på pappa och Sigge i sin korg.
 Ibland var det brant och då fick man leda cykeln. Åtminstone om man hade en tio kilo tung klump på sidan av cykeln.
 Vi stannade och plockade smultron som växte längsmed vägen. Mumsigt!
 Mer cyklande.
 Efter ett tag stannade vi och gick ner till havet. Sigge var glad att få slippa hundkorgen en stund.


 Efter lite havsspaning och fikastund gav vi oss av igen. Ibland fick Sigge springa lös bredvid pappa, med öronen flaxande upp och ner. Då fick vi sakta ner tempot så att Sigge skulle hänga med.
Och efter några mil på cykel var vi hemma igen. Sen lagade vi mat och slappade i stugan och så var det inte mycket mer med den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar