Det gamla rucklet

Dagen vi åkte till Gotland var min andra dag på svensk mark och jag led således av ett ganska illa jetlag. Sista biten i bilen efter färjan råkade jag därför somna. Jag vaknade inte förrän pappa sa att vi var framme. Sömnigt slog jag upp ögonen och fick syn på, ja vad ska jag säga, ett hus som inte riktigt matchade mina förväntningar av en gotländsk sommarstuga.

Sen svängde vi förbi huset och jag insåg att jag misstagit mig. Framför oss stod en söt vitmålad stuga med röda inslag, nästan precis en sån där typisk svensk en. Jag skrattade tyst för mig själv och sneglade tillbaka på det gamla rucklet. Jag måste ha varit riktigt nyvaken.

Så när vi ändå är inne på det kan jag ju passa på att visa lite bilder från sommarstugan.
Här har vi alltså ingången.
 De hade pelargoner i fönstrena.
 Och en brant trappa. Man fick gå på sidan.
 Vardagsrummet hette Harpasset.
 Det var mysigt och inrett på äkta sommarstugsvis. Med en massa udda gamla möbler alltså.
 Fin utsikt över ängen från fönstret på ovanvåningen.
Väldigt mysigt var det.

1 kommentar: